slide.jpg
ghasedak9.jpg
6.jpg
trafficpark4-3.jpg
trafficpark4-1.jpg
slide2.jpg
1.jpg
trafficpark4-2.jpg
Untitled_Panorama4 copy.jpg
Prev Next

خبرهای ترافیکی

 

 

 

معاون آموزش سازمان ترافیک هم زمان با آغاز برنامه اصلاح فرهنگ ترافیک در تهران تأکید کرد:

حرکت بین خطوط الفبای رانندگی است

 

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم زمان با آغاز برنامه مدیریت شهری برای اصلاح فرهنگ ترافیک در تهران از روز شنبه ششم دی، با تأکید بر این که توجه به خط­کشی معابر از اصول اولیه و بدیهی زندگی در شهر و حرکت بین خطوط در واقع الفبای رانندگی است، گفت: خط­کشی خیابان­ها و بزرگراه­ها به منظور هدايت خودروها به حركت بين خطوط و رعايت حقوق عابران در گذرگاه‌هاي عابر پیاده، نقش مهمي در هدایت جریان آمد و شد، روانی تردد و كاهش ترافيك ایفاء می‌نماید. 

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شهرام جباری­زادگان افزود: در این میان، به كارگيري علائم افقی و خط­کشی‌های­ سطحی به اندازه علائم عمودی و موانع فيزيكي، می‌توانند در نظم‌بخشي به ترافيك کمک کنند و به عبارتی علائم افقی و عمودی در مسیر ایجاد انضباط در ترافيك لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

 

منبع: http:// traffic.tehran.ir

 

 

در آستانه روز جهاني يادآوري قربانيان ترافيك اعلام شد:

70 درصد خانواده قربانيان ترافيك بي‌سرپرست مي‌شوند

استاد دانشگاه علوم انتظامي: هم رانندگان در بروز تصادفات مقصراند هم عابران پياده

يك استاد دانشگاه علوم انتظامي در آستانه 25 آبان «روز جهاني يادآوري قربانيان ترافيك» با تأكيد بر اين كه هم رانندگان و هم عابران پياده نقش عمده‌اي در بروز تصادفات رانندگي دارند، گفت: در اين ميان، اِعمال قوانين و مقررات ترافيك باعث تغيير رفتار كاربران و بهبود تردد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دكتر عليرضا اسماعيلي افزود: اِعمال مقررات در عملكرد صحيح رانندگان و ايمني آن‌ها بسيار مؤثر است و به لحاظ نظري، اجراي دقيق مقررات به ميزان 3 تا 5 برابر، مي‌تواند تعداد تصادفات را 10 تا 50 درصد كاهش دهد.

وي با اعلام اين كه هر چه رفتار كاربران نا به هنجارتر باشد، اِعمال مقررات تأثير بيشتري بر كاهش تصادفات و افزايش ايمني بر جای خواهد گذاشت، تأكيد كرد: انسان به شيوه‌هاي مختلفي در تصادفات نقش دارد كه يكي از مهم­ترين آن‌ها، رعايت نكردن مقررات ترافيكي و به عبارتي فاصله زياد رفتار راننده با رفتار مطلوب در سيستم ترافيك است.

منبع: http:// traffic.tehran.ir

 

 

گام محققان کشور در کاهش تلفات ترافیکی با فناوری نسل سوم دوربین‌های راداری

محققان کشور با فناوری نسل سوم دوربین‌های راداری ثبت تخلفات سرعت، موفق به کاهش تلفات و جراحات ناشی از حوادث ترافیکی در تهران بزرگ شدند. 

به‌ گزارش سرویس فناوری ایسنا، توسعه‌دهندگان این فناوری در پارک فناوری پردیس مدعی‌اند موفق به کاهش 50 درصدی میزان تلفات و جراحات حوادث ترافیکی شهر تهران شده‌اند. 

بر اساس اعلام محققان پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در مسیرهای ترافیکی که این دوربین‌ها در حال رصد هستند، در مواردی تا 100 درصد از آمار تلفات و جراحات ترافیکی کم شده است؛ به‌گونه‌ای که در مسیرهایی مانند تونل نیایش و پل صدر، از زمان نصب تجهیزات، گزارشی که بیانگر جرح یا مرگ باشد دیده نمی‌شود. این در شرایطی است که طبق اعلام این شرکت و بنابر آمار استنادی آن، تونل توحید قبل از تجهیز به این سامانه، شاهد تعداد زیادی از حوادث منجر به جرح یا مرگ بوده است. 

براساس اعلام محققان پارک فناوری پردیس، 203 دوربین راداری ثبت تخلفات سرعت در سطح شهر تهران تاکنون نصب شده است. 

به گفته آنها علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی که در نتیجه استفاده از این تجهیزات بومی حاصل می‌شود، کاهش 50 درصدی تلفات و جراحات ترافیکی در شهر تهران به معنی کاهش آمار جرح یا مرگ به میزان 850 نفر در سال خواهد بود.

منبع: http://isna.ir/fa/news

 

بدون شرح

 

خبرنگار ترافیک یار- پارک آموزش ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 4 تهرانخبرنگار ترافیک یار-پارک آموزش ترافیک منطقه 4 تهران

عکس از خبرنگار ترافیک یار: یونس مهری

 

راهکار جدید کالیفرنیا برای مقابله با ترافیک  

شهروندان ایالت کالیفرنیا باید رفته رفته خود را برای پرداخت مالیات بر تردد وسایل نقلیه آماده کنند. 

به گزارش سرویس شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اگرچه به نظر می‌رسد طرح دریافت مالیات بر تردد خودروهای شخصی در ایالت کالیفرنیا به این سرعت و حتی تا سال آینده میلادی اجرایی نشود اما دور نیست روزی که شهروندان این ایالت به ازای هر کیلومتر مسیری که با خودروهای خود می‌پیمایند، مجبور باشند مالیات پرداخت کنند. 

«جری براون»، فرماندار ایالت کالیفرنیا سه روز پیش نخستین طرح آزمایشی دریافت مالیات بر تردد جاده‌ای به ازای مسافت طی شده را به طرح‌های قانونی این ایالت افزود. این طرح پیشنهادی که از حمایت آژانس‌های حمل و نقل، گروه‌های طرفدار محیط زیست و خودروسازان مهم برخوردار شد به تصویب قانونگذاران ایالت کالیفرنیا رسید و به موجب آن هیئتی متشکل از 15 نفر تشکیل می‌شود تا طرح آزمایشی دریافت مالیات بر تردد خودرو را تا سال 2018 میلادی زیر نظر بگیرند. 

به گزارش ایسنا به نقل پایگاه اینترنتی موتورامیک، این اقدام کالیفرنیا را به بزرگترین ایالتی تبدیل خواهد کرد که با کمک فن‌آوری‌های نوین، سیستم دریافت مالیات بر تردد خودروها را جایگزین دریافت مالیات بر مصرف سوخت کرده و بدین ترتیب خیابان‌ها و جاده‌های خود را مدیریت می‌کند. در حال حاضر شهروندان کالیفرنیا به ازای مصرف هر گالن بنزین 48.5 سنت مالیات می‌پردازند که این رقم سالانه سه میلیارد دلار برای دولت کالیفرنیا درآمد دارد. 

در میان سایر ایالت‌های آمریکا که از چنین سیستم‌های مشابهی استفاده می‌کنند، ایالت «اورگن» یک گام جلوتر قرار دارد و در این ایالت طی طرحی داوطلبانه که از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود به 5000 راننده در این ایالت پیشنهاد شده به ازای هر مایل مسافتی که می‌پیمایند 1.5 سنت مالیات پرداخت کنند. مسافت طی شده توسط رانندگان با کمک تجهیزات جی پی اس سنجیده می‌شود و رانندگان در پمپ‌های بنزین مالیات خود را می‌پردازند.

منبع: http://isna.ir

 

تخفیف 50 درصدی به دانش آموزان تهرانی در استفاده از اتوبوس و مترو

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس حجت ا...بهروز افزود: امسال موضوع ارتقا و بهبود فرهنگ در بخش ترافیک برای مدیریت شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سعی خواهیم کرد تا از سال تحصیلی جدیدبه عنوان یک فرصت طلایی برای فرهنگ سازی در این بخش حداکثر بهره را ببریم.

متن کامل خبر: http://traffic.tehran.ir

 

اجرای نمایش های ترافیکی در مدارس بزرگترین گام در فرهنگ سازی ترافیک است.

طی مراسمی در پارک آموزش ترافیک منطقه 5، فرایند اجرایی انتخاب و استفاده از گروه های برتر نمایشی به منظور اجرای 4400 نمایش آموزشی با موضوعات ترافیک یدر مدارس تهران آغاز شد. به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهرا، در این مراسم که پیرو فراخوان عمومی این معاونت و با حضور بالغ بر 80 گروه نمایشی که آمادگی خود را برای اجرای نمایش با مباحث ترافیکی در مدارس اعلام کرده بودند، برگزار شد؛ ساز و کار اجرایی انتخاب گروه های برگزیده و نحوه اجرای آن ها که از اوایل سال جدید تحصیلی در تمامی مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه شهر تهران آغاز شده و تا اواخر سال جاری نیز ادامه می یابد، توضیح داده شد.

متن کامل خبر در: http://traffic.tehran.ir

 

افزایش 20 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی 93-94

خبرگزاری‌آفتاب خبرگزاری‌مهر

آفتاب: پنجاه و هفتمین جلسه هفتگی کمیسیون عمران و حمل و نقل بعدازظهر امروز (یکشنبه) با حضور علیرضا دبیر - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، هاشمی تشکری - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سنندجی - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی و مظفر - رئیس سازمان نظارت بر تاکسیرانی تهران به ریاست دکتر دنیامالی - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل برای تعیین نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی 93-94 برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیران عامل تاکسیرانی و اتوبوسرانی درباره چگونگی سرویس دهی به مدارس و به خصوص مدارس استثنایی توضیحاتی ارائه دادند. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل از مدیران اتوبوسرانی و تاکسیرانی خواست در نحوه سرویس دهی به مدارس موضوعاتی همچون استفاده از رانندگان مجرب، خودروهای استاندارد و مناسب و رعایت تعداد سرنشین در نظر گرفته شود.

دنیامالی گفت: سرویس دهی به مدارس به خصوص دبستان بسیار اهمیت دارد و باید از رانندگان و خودروهایی استفاده شود که دارای استانداردهای لازم و مناسب باشند تا نگرانی خاصی برای والدین ایجاد نشود.

علیرضا دبیر - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در این جلسه خواستار ایجاد مکانیزم دقیقی از سوی آموزش پرورش استان، تاکسیرانی و اتوبوسرانی برای نظارت دقیق بر دریافت نرخ مصوب شورا از دانش‌آموزان شد تا شاهد اخذ نرخ‌های چندگانه در سرویس دهی به مدارس نباشیم.

به گزارش ایسنا، در نهایت با نظر کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل و برنامه و بودجه مقرر شد 20 درصد به صورت واحد بر نرخ کرایه سرویس مدارس برای سال تحصیلی آینده در نظر گرفته شود.

همچنین گفتنی است، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز قول داد تمام 54 مدرسه استثنایی را تحت پوشش سرویس دهی خود قرار دهد.

منبع: http://www.nividar.com/news

 

مهم ترین مأموریت مدیریت شهری ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در اولین همایش دوچرخه سواری معاونت ترافیک: مهم ترین مأموریت مدیریت شهری ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است. دکتر گیل آبادی: دوچرخه جایگزین مناسبی برای خودرو در مسیرهای کوتاه است.

اولین همایش دوچرخه سواری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با شرکت ده ها نفر از شهروندان صبح جمعه 24 مرداد در یکی از محورهای مرکز پایتخت و در مسیر سه کیلومتری میدان هفت تیر تا بوستان لاله برگزار شد.

منبع: http://traffic.tehran.ir

 

حمل و نقل عمومی به کمک اقتصاد خانواده آمده است

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در کشورهای توسعه یافته، به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت و صرف زمان، قبل از انجام هر گونه فعالیتی نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی اقدام شده و علاوه بر رویکردهای نوین شهری، ارتقای فرهنگ تردد را نیز مورد توجه ویژه قرار داده اند.

منبع: http://traffic.tehran.ir